Portály núkajúce veľké zľavy fungujú na princípe kolektívneho nakupovania

26.11.2011 Celý región

Bratislava 25. novembra (TASR) – Zľavové portály, na ktorých si môžu ľudia každý deň vybrať napríklad večeru v reštaurácii či masáž alebo akýkoľvek tovar so zľavou 50, 60 alebo 70 %, fungujú na princípe kolektívneho nakupovania. To znamená, že spájajú ľudí, ktorí spolu kúpia jeden ponúkaný výrobok, a tým ho všetci získajú výrazne lacnejšie.

\"Portály predávajú kupóny, ktoré oprávňujú ich držiteľov na využitie zľavy,\" uviedol výkonný riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC) Jozef Dvorský. Aby sa však zľava aktivovala a ľudia ju mohli využiť, musí sa predať minimálny počet kupónov. \"Tento limit je na slovenských zľavových portáloch pomerne nízky. Väčšinou ide o počet vyšší ako päť a menší ako 15,\" dodal Dvorský.

Po tom, ako ľudia za takýto kupón zaplatia, príde im na e-mail. Následne si ho vytlačia a prídu s ním do prevádzky kaderníctva, reštaurácie či hotela, teda tam, kde zľavu využijú.

Takto môžu od dodávateľov služieb získať výrazné zľavy. Princíp veľkých odberov služieb a tovarov nie je podľa Dvorského vo svete obchodu ničím novým. \"V minulosti však mali k takýmto množstvovým zľavám prístup iba veľkí obchodníci,\" opísal. Internet a posledné trendy však situáciu zmenili.

Zľavu si pritom možno kúpiť na internete len pár dní. Zvyčajne dva alebo tri dni, najviac týždeň. Aj jej použitie, teda uplatnenie zľavového kupónu, je možné iba v určenom termíne, teda niekoľko týždňov prípadne počas vybraných mesiacov.

Ak konkrétna ponuka nezaujme dostatok ľudí, nepredá sa určený počet kupónov a zľava sa neaktivuje, tým, ktorí zaplatili, sa peniaze automaticky vrátia.
 

Vyberte región

mark